Geloofwaardige hitpop van Angèle

Recensie


Een mini-trendje: een in coronatijd uitgebracht album nóg eens laten uitkomen, aangevuld met nieuwe liedjes. Twee, in het geval van de Britse zanger Sam Fender binnenkort. De Belgische popzangeres Angèle vult haar eind vorig jaar verschenen Nonante-Cinq (haar geboortejaar) aan met zeker een handvol songs. Een versterking, zo blijkt.

Angèle van Laeken debuteerde in 2018 met Brol (hit met haar broer: het in België en Frankrijk succesrijke ‘Tout Oublier’). Internationaal werd de bij Brussel opgegroeide zangeres met hoge, lichte stem bekend door ‘Fever’ met Dua Lipa (2020).

Met het leuke ‘Libre’ heeft de blikvangster in de hedendaagse Franstalige hitpop een nieuwe hit te pakken. Dit soort dansliedjes lijken een bloementoneel van luchtige zelfontwikkeling en vrijgevochten zoetheid. Neem haar vrolijke ode aan Brussel. In openhartige pianoballades of meer sombere synthpop blijkt ze echter bepaald niet zorgeloos door het leven te glijden. In ‘Démons’ (de orkestrale versie is ook sterk) duikt ze voor haar angsten. Juist dit soort struikelen maakt deze nieuwe ster geloofwaardig.

Lees verder…….